חם ברשת

שילוב עובדים זרים לסיעוד במשפחה המטפלת

שילוב עובדים זרים לסיעוד

בתחום של עובדים זרים סיעוד נרקמים בין המטפל למטופל יחסים שהם הרבה יותר מאשר יחסי עובד-מעביד מקובלים. אמנם, כמו כל עובד אחר גם העובד הסיעודי זכאי לקבל זכויות סוציאליות ואחרות, אבל מטבע הדברים הציפיות מעובד כזה הן הרבה יותר מאשר מעובד סתם. אי לכך, כדי לקבל מן העובד יותר מהמינימום, כדאי מאוד לתת לו יחס של כבוד ולנסות לשלבו במשפחה המטפלת.

שילוב עובדים זרים לסיעוד
שילוב עובדים זרים לסיעוד

 הרבה יותר מאשר עובדים

באופן טבעי, עובדים סיעודיים הם הרבה יותר מאשר עובדים שמבקשים להתפרנס. מדובר באנשים שחיים ביחד עם המטופל, בביתו, אנשים שמכירים אותו היכרות אינטימית ביותר. עובד שמאכיל את המטופל, שרוחץ אותו, שמלביש אותו, שדואג לכל מחסורו ומשמש גם כאוזן קשבת – נקשר אליו והוא מצידו נקשר אליו בחזרה.

רבים מהעובדים הזרים המועסקים בישראל לומדים להכיר את בעל הבית הקשיש בצורה שאיש מלבדם אינו מסוגל לה. הם מכירים אותו על קשייו ושמחותיו, על תסכוליו ועל חיוכיו. רובם המוחלט של העובדים הזרים מכנה את המטופלים שלהם "אבא" או "אמא". נוהג זה מלמד על הכבוד ועל הקרבה שנרקמים בין השניים, כבוד שכדאי לתת לו ביטוי באמצעות שילוב של העובד גם בקרב בני המשפחה המטפלת המורחבת.

 כיצד משלבים את העובד

כדי לשלב את העובדים הסיעודיים במשפחה צריך לעשות הרבה יותר מאשר להקצות מקום מתאים ללינה ולהשגת פרטיות. שילוב העובד במשפחה נעשה על ידי יחס בלתי אמצעי שניתן מצד קרובי המטפל בדרכים כגון:

  • התעניינות אמיתית – גילויים של התעניינות אמיתית בחייו של המטפל, בחיי משפחתו וקרוביו יוצרים יחס של קרבה ואמפתיה.
  • הבעת הערכה – למרות שהעובד הגיע לא לשם שמיים, אלא לביצוע עבודה של מתן שירותי סיעוד לבעלי הבית, הרי שעבודתו ראויה פעמים רבות להערכה. גילויי הערכה ותודה הן מצד הקשיש והן מצד בני המשפחה, יכולים להביא להרבה יותר מאשר סיפוק מקצועי גרידא. כל אדם אוהב שעבודתו מוערכת, והדבר נכון שבעתיים במקצועות טיפוליים מפרכים.
  • חגים ואירועים – מומלץ לשלב את המטפל באירועים משפחתיים ובחגים, לספר לו על המשפחה, על מנהגי החג, ולהזמין אותו מדי פעם לקחת חלק פעיל במידה האפשר.
מחסום חנייה אוטומטי
שירותים עסקים
עלות מתקן חניה אוטומטי ואחזקת מבנים

עלות מתקן חניה אוטומטי יכולה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לגורמים רבים, ביניהם: סוג המתקן: קיימים סוגים רבים של מתקני חניה אוטומטיים, לכל אחד מהם יתרונות

דילוג לתוכן